Glenn ble raskt en stor ressurs i teamet vårt, og har dyttet UNIC i riktig retning ved hjelp av sitt store engasjement for gode IT-løsninger. La oss bli litt bedre kjent med ham!
Hei, Glenn! Kan du fortelle litt om hvem du er og hvordan du havnet i UNIC?
Jeg er 28 år og over gjennomsnittet glad i teknologi. Jeg havnet i UNIC i forbindelse med at jeg nettopp var ferdig med lærlingtiden og ble anbefalt hit av en god venn som hadde jobbet her tidligere.
Jeg startet i UNIC med å betjene vår brukerstøtte/HelpDesk og trivdes godt med det. Etter hvert som jeg ble mer kjent med kundene, og fikk mer erfaring, tok jeg også tak i litt vanskeligere oppgaver innimellom sakene som kom inn.
Jeg fant fort ut at jeg likte å jobbe med Microsoft 365, og etter hvert som jeg jobbet mer med dette fikk jeg også ansvaret for dette i UNIC.
Nå jobber jeg med en kombinasjon av HelpDesk og Microsoft 365.
Hvordan ser en vanlig arbeidsdag ut?
Det kan variere veldig. Det kan være besvarelse av henvendelser som angår printerinstallasjon, glemte passord, oppsett av ny PC eller å sette opp nye Microsoft 365-miljøer for våre kunder.
Hva liker du best å jobbe med? Hva interesserer du deg mest for faglig?
Jeg liker best å jobbe med Microsoft 365 og tilhørende tjenester. Administrasjonen av disse tjenestene krever mye kunnskap som du opparbeider deg, og du blir litt tvunget til å jobbe i PowerShell – som jo er veldig gøy!
Og hva liker du best å gjøre på fritiden?
Da liker jeg best å game og se på serier, men en tur på byen med gode venner slår aldri feil.
Hva er det beste med å jobbe i UNIC?
Menneskene og tilliten du får – det er en veldig flat struktur og du får mye tillit. Det er ingen som ser over skulderen din, og jeg får jobbe med teknologi som er relevant i markedet og som interesserer meg.
Har du noen tips til de som vurderer å studere eller jobbe innen IT?
Tenk gjennom hva du ønsker å spesialisere deg i – du begynner som oftest i en HelpDesk-rolle, så grip muligheten til å finne ut av hva du liker best og beveg deg dit over tid – om det så er utvikling, nettverk eller IT-sikkerhet.
Takk, Glenn! Vi gleder oss til å se hva du vil jobbe med fremover, og ikke minst de gode samtalene på kontoret.