Fornøyde kunder og allsidig problemløsning – bli kjent med Geir

Geir Grorud har bidratt til god kundeservice og fornøyde kunder i 25 år. Han er den av oss som er oftest ute hos kundene våre, og har verdifull erfaring med å hjelpe til der det trengs. Med solid teknisk kompetanse løser han det meste – det er bare å spørre, så gjør han sitt beste for å hjelpe deg.

Geir begynte i UNIC allerede i 1997, og trives fortsatt godt i jobben som systemkonsulent hos oss. Han har et stort engasjement for å hjelpe andre, og derfor passer det perfekt å jobbe ute hos våre kunder for å hjelpe brukerne av systemene våre. Latteren sitter løst, og det blir alltid god stemning når Geir er på plass.

Her kan du bli litt bedre kjent med Geir, vår ekspert på kunderelasjoner og problemløsning «ute i felten».  

Hei! Kan du fortelle litt om hvem du er og hvordan du havnet i UNIC?

Jeg jobbet sammen med Yngve og Jan Erik i Noiseless før de startet UNIC, og i 1997 ble jeg spurt om jeg ville begynne hos dem. Du kan nesten si at jeg ble «headhuntet» for denne stillingen.

Faglig sett har jeg gått veien om Novell og Windows 3.11 til å jobbe med Windows-servere, Citrix og Windows PC. Nå jobber jeg med mye forskjellig, og trives med det.

På privaten er jeg samboer med to voksne barn.

Hvordan ser en vanlig arbeidsdag ut?

Arbeidsdagen min starter like ofte ute hos kunder som på kontoret. Jeg har mye kundekontakt med sluttbrukere og assisterer med det meste kunden trenger hjelp til – både på sine serverløsninger og PCer.

Jeg er kanskje litt «allround» innen det vi driver med i UNIC. Både når jeg er ute hos kunder og internt. Jeg hjelper til der det trengs, enten det gjelder drift av datasenteret vårt, teknisk support eller ulike kundeprosjekter.

Hva liker du best å jobbe med? Hva interesserer du deg mest for faglig?

Jeg trives med å være «på farta» og treffe folk. Jeg har mange kunder som jeg er hos regelmessig – det synes jeg er veldig trivelig.

Og hva liker du best å gjøre på fritiden?

På fritiden koser jeg meg mest hvis jeg har små og store prosjekter, enten på hytta eller hjemme. Ellers liker jeg å være i aktivitet og at det skjer ting rundt meg.  

Hva er det beste med å jobbe i UNIC?

Etter alle årene i UNIC så føles kollegaene mine som familie og venner. I tillegg til veldig trivelige kollegaer, har arbeidsoppgavene og utviklingen i bransjen gjort at jeg hele tiden lærer nye ting – helt siden starten i 1997.  

Har du noen tips til de som vurderer å studere eller jobbe innen IT?

Mitt tips er å si ja til å prøve nye ting, enten det er en sommerjobb eller et studie du er nysgjerrig på. Det er like viktig å vite hva du ikke vil jobbe med, som hva du vil jobbe med.

Når det gjelder IT, er dette et veldig spennende yrke hvor du hele tiden får nye utfordringer. Endringer skjer veldig fort, som gjør at du hele tiden må tilegne deg ny kunnskap. Så hvis du liker å lære nye ting, kan kanskje dette være noe for deg.

Takk, Geir! Det er alltid en glede når du er på kontoret – og det samme tenker nok kundene våre. Du er en stor ressurs for teamet vårt, og vi er takknemlige for at du trår til der det trengs.

Har du fått med deg disse sakene?

Slik bruker du Microsoft Whiteboard 

Microsoft Whiteboard er en enkel og morsom tavle å jobbe i. Her viser vi deg de viktigste funksjonene i Whiteboard, blant annet oppgavelinjen, bruk av maler, hvordan legge til bilder. Videoer og lenker – og til slutt deling.

Vi sikrer din digitale hverdag

Alt bedriften din trenger samlet på ett sted, så du kan fokusere på å få jobben din gjort. Vi leverer komplette IT-løsninger for små og mellomstore bedrifter.

Bestill en tilleggstjeneste

Fyll inn skjemaet nedenfor, så vil vi ta kontakt med deg for et uforpliktende tilbud.

Bestill UNIC Privat sky

Fyll inn skjemaet nedenfor, så vil vi ta kontakt med deg for et uforpliktende tilbud.

Bestill UNIC Sky

Fyll inn skjemaet nedenfor, så vil vi ta kontakt med deg for et uforpliktende tilbud.

Bestill UNIC Hybrid

Fyll inn skjemaet nedenfor, så vil vi ta kontakt med deg for et uforpliktende tilbud.

Hva kan vi gjøre for deg?

Meld en sak til vår brukerstøtte

Trenger du hjelp?