Mikkel begynte hos oss i sommer, og har brukt de siste månedene på å dykke ned i Microsoft-verdenen. Han har allsidig teknisk bakgrunn og et smittende engasjement for å lære.
Vi er så fornøyde med å få Mikkel med på laget! Her kan du bli litt bedre kjent med ham.
Hei, Mikkel! Kan du fortelle litt om hvem du er og hvordan du havnet i UNIC?
Jeg er 29 år, fra Asker, men bodd mye i Oslo. Jeg er veldig interessert i alt innen IT, og ellers er jeg opptatt av fysisk aktivitet – alt av idrett, løping osv.
Jeg havnet vel i UNIC på grunn av bosituasjonen min – jeg fant UNIC sin stillingsannonse og kom på et veldig hyggelig intervju. Jeg ble positivt overrasket!
Denne typen HelpDesk-stilling er tradisjonelt et startpunkt for å bli kjent med både sluttbruker og produkt, og få teknisk kompetanse innen mange ulike områder. Jeg har ikke så mye erfaring med nettverk og drift fra før, så jeg tenkte at dette ville være et bra startpunkt. I tillegg trives jeg også veldig godt på support!
Jeg fikk også inntrykk av at dette var en altomfattende stilling, og at det ikke ville være monotont.
Hva gleder du deg mest til å jobbe med fremover?
Hele Azure-plattformen er veldig spennende – det er vanskelig å velge ut én ting. Her er det mye å lære!
Ellers gleder jeg meg til å jobbe med utfordringene som ligger i å se fremover som bedrift, og hvilken retning UNIC skal ta. Jeg synes det er spennende å kunne ha en finger med i spillet på nye prosjekter, og ha muligheten til å påvirke andre deler av bedriften, selv i en HelpDesk-stilling.
Hva liker du å gjøre på fritiden?
På fritiden liker jeg å bruke tid på egne prosjekter, enten det er trening eller tekniske problemstillinger.
Jeg er ikke noen særlig tv-serietitter, men jeg bruker mye tid på YouTube mellom ulike prosjekter. Der kan man se og lære alt mulig. Akkurat nå går det mye i videoer om Azure.
Hvordan trives du i UNIC så langt?
Jeg trives bra! Det er hyggelige folk, alle er ivrige og flinke til å dele av kunnskapen sin. Jeg liker at det er rom for å komme med meninger og innspill. Det er åpen dialog i landskapet og blant kolleger.
Det er mye å lære innen dette fagfeltet – kunnskapstaket er veldig høyt.
Har du noen tips til de som vurderer å studere eller jobbe innen IT?
Hvis du er interessert i IT, men er usikker på akkurat hva du vil gjøre, tror jeg et IT-studie kan være en god start.
Ellers kan en HelpDesk-rolle være en fin start hvis du vil jobbe innen IT. Her får du kjennskap til sluttbruker, ulike produkter og det kan være et fint springbrett videre for å finne ut av hva du liker å jobbe med. Her får du testet vannet litt.
Fagbrev kan også være en fin vei å gå for å skaffe seg grunnleggende kunnskap for en slik type jobb.
Det viktigste er nok å ha interessen, og ta det derfra.
Takk, Mikkel! Du har virkelig styrket teamet vårt, og vi gleder oss til å følge deg på den tekniske reisen din videre. Også må vi jo nevne at det er utrolig hyggelig å ha deg som kollega!