Fra førstelinjesupport til vår Microsoft 365-ekspert – bli kjent med Glenn

Glenn Jacobsen begynte hos oss i 2015 for å jobbe med førstelinjesupport. Kundene våre har alltid vært fornøyde med den gode hjelpen de får, og internt er vi superfornøyde med å ha en så engasjert og hyggelig kollega. Nå er han vår ekspert på Microsoft 365, og vi blir brukt som forsøkskaniner!

Glenn ble raskt en stor ressurs i teamet vårt, og har dyttet UNIC i riktig retning ved hjelp av sitt store engasjement for gode IT-løsninger. La oss bli litt bedre kjent med ham!

Hei, Glenn! Kan du fortelle litt om hvem du er og hvordan du havnet i UNIC?

Jeg er 28 år og over gjennomsnittet glad i teknologi. Jeg havnet i UNIC i forbindelse med at jeg nettopp var ferdig med lærlingtiden og ble anbefalt hit av en god venn som hadde jobbet her tidligere.

Jeg startet i UNIC med å betjene vår brukerstøtte/HelpDesk og trivdes godt med det. Etter hvert som jeg ble mer kjent med kundene, og fikk mer erfaring, tok jeg også tak i litt vanskeligere oppgaver innimellom sakene som kom inn.

Jeg fant fort ut at jeg likte å jobbe med Microsoft 365, og etter hvert som jeg jobbet mer med dette fikk jeg også ansvaret for dette i UNIC.

Nå jobber jeg med en kombinasjon av HelpDesk og Microsoft 365.

Hvordan ser en vanlig arbeidsdag ut?

Det kan variere veldig. Det kan være besvarelse av henvendelser som angår printerinstallasjon, glemte passord, oppsett av ny PC eller å sette opp nye Microsoft 365-miljøer for våre kunder.

Hva liker du best å jobbe med? Hva interesserer du deg mest for faglig?

Jeg liker best å jobbe med Microsoft 365 og tilhørende tjenester. Administrasjonen av disse tjenestene krever mye kunnskap som du opparbeider deg, og du blir litt tvunget til å jobbe i PowerShell – som jo er veldig gøy!

Og hva liker du best å gjøre på fritiden?

Da liker jeg best å game og se på serier, men en tur på byen med gode venner slår aldri feil.

Hva er det beste med å jobbe i UNIC?

Menneskene og tilliten du får – det er en veldig flat struktur og du får mye tillit. Det er ingen som ser over skulderen din, og jeg får jobbe med teknologi som er relevant i markedet og som interesserer meg.

Har du noen tips til de som vurderer å studere eller jobbe innen IT?

Tenk gjennom hva du ønsker å spesialisere deg i – du begynner som oftest i en HelpDesk-rolle, så grip muligheten til å finne ut av hva du liker best og beveg deg dit over tid – om det så er utvikling, nettverk eller IT-sikkerhet.

Takk, Glenn! Vi gleder oss til å se hva du vil jobbe med fremover, og ikke minst de gode samtalene på kontoret.

Har du fått med deg disse sakene?

Hvorfor velge nettverk av oss?

Vi hjelper deg med å bytte ut hele nettverket hvis du er i ferd med å skifte linjeleverandør, bytte gammel brannmur eller andre fysiske enheter. Det er en stor fordel å se hele nettverksløsningen under ett.

Utskrift i Windows 11

Er du lei av å kjempe med printeren når du skal skrive ut et dokument, for eksempel fra en bestemt printer eller i svart-hvitt? Lurer du på hvordan du kan lagre en nettside som PDF? Vi hjelper deg!

Hva er AI eller KI? 

KI-begrepet ble første gang brukt på 50-tallet i USA. Siden den gangen har både optimisme og utfordringer preget KI-forskningen. KI og AI er det samme – på norsk kunstig intelligens, og på engelsk artificial intelligence. Men hva er det egentlig?

Vi sikrer din digitale hverdag

Alt bedriften din trenger samlet på ett sted, så du kan fokusere på å få jobben din gjort. Vi leverer komplette IT-løsninger for små og mellomstore bedrifter.

Bestill en tilleggstjeneste

Fyll inn skjemaet nedenfor, så vil vi ta kontakt med deg for et uforpliktende tilbud.

Bestill UNIC Privat sky

Fyll inn skjemaet nedenfor, så vil vi ta kontakt med deg for et uforpliktende tilbud.

Bestill UNIC Sky

Fyll inn skjemaet nedenfor, så vil vi ta kontakt med deg for et uforpliktende tilbud.

Bestill UNIC Hybrid

Fyll inn skjemaet nedenfor, så vil vi ta kontakt med deg for et uforpliktende tilbud.

Hva kan vi gjøre for deg?

Meld en sak til vår brukerstøtte

Trenger du hjelp?