Vi har tidligere skrevet om hvordan du kan bruke Planner i Microsoft Teams for å organisere arbeidet ditt. Tasks-appen i Teams er en kombinasjon av prosjektplanlegging i Planner og personlige oppgavelister i ToDo. Dette verktøyet gjør at du kan samle alle arbeidsoppgaver på ett sted.
Du kan enkelt opprette en ny oppgave fra en melding i Teams, enten i en personlig oppgaveliste eller en delt prosjektplan.
Denne funksjonen gjør det enkelt å huske på arbeidsoppgaver som dukker opp i løpet av dagen, og sørge for at de faktisk blir gjort.
Her viser vi deg hvordan.
Slik oppretter du en oppgave fra en melding i Teams
Fremgangsmåte
- Gå til «Chat» og finn frem til meldingen du ønsker å legge til
- Hold musepekeren over meldingen og trykk på de tre prikkene til høyre i vinduet som åpnes
- Velg «Flere handlinger» nederst i menyen
- Velg «Opprett oppgave»
- Velg hvilken oppgaveliste du vil legge til oppgaven i. Din personlige oppgaveliste er valgt som standard, men det er også mulig å velge delte prosjektplaner i nedtrekksmenyen
- Legg til ekstra informasjon, forfallsdato, prioritet eller tilordne oppgaven til en person i teamet
- Klikk på «Legg til aktivitet»
- Oppgaven er nå opprettet, og du finner den i Tasks-appen i Teams
Lyst til å lære mer om Teams?
Utforsk bloggen vår, se opptak av tidligere webinarer eller kontakt oss hvis du har lyst til å lære mer om hvordan Microsoft Teams kan gjøre arbeidshverdagen din enklere.