Er du glad i problemløsning og vil ha en meningsfull jobb innen IT?

Førstelinjesupport

Søknadsfrist utgått

Er du en av dem som trives når det koker, som evner å holde hodet kaldt, og liker å hjelpe til der hvor andre har gitt opp? Er du glad i å snakke med folk, nysgjerrig og engasjert i IT? Klarer du å formidle tekniske løsninger på en menneskelig måte? 

Da er du den vi leter etter.  

Vi er i en periode med vekst, og har behov for å styrke vår supportavdeling.

Hos oss kan du vokse og utvikle deg innen det du synes er spennende, samtidig som du gjør den kanskje viktigste jobben i UNIC. Noen vil kanskje kalle førstelinjesupport for kanonføde, men hos oss blir du sett på som en ridder i blank rustning. Du vil være ansiktet utad til våre kunder og sørge for at de får gjort jobben sin selv når PC-en slår seg vrang.

Vi har stor variasjon i innkommende saker, så noen dager vil du ha mer tid til å dykke ned i det faglige og bli med på andre prosjekter i UNIC. Kanskje er du interessert i å lære mer om IT-drift og -sikkerhet, nettverk, brannmurer, kommunikasjon eller Microsoft 365?

Vi ser primært etter deg som nettopp er ferdig med studier eller læretid, og er ivrig etter å komme i gang med faget. Du synes det er gøy å lære, liker problemløsning og trives med å snakke med folk både muntlig og skriftlig. For å lykkes i jobben må du kunne norsk og engelsk flytende, siden du vil ha mye kontakt med våre norske og internasjonale kunder.

Stillingen er nyopprettet og du vil inngå i et team med dyktige supportmedarbeidere. UNIC er nå et solid team på 10 personer. Vår lille gruppe har lang og tung erfaring, som vil gi deg ryggdekning og støtte i det daglige.

Hvilke arbeidsoppgaver vil du få?

  • Besvare henvendelser til vår brukerstøtte via telefon og e-post 
  • Løse tekniske problemstillinger for våre kunder/brukere  
  • Feilsøking  
  • Følge opp innmeldte saker 
  • Tett dialog med kunder  
  • Administrasjon av brukere 
  • Installasjon og konfigurasjon av applikasjoner  
  • Oppsett og klargjøring av PC-er  
  • Jobbe med Active Directory, Microsoft 365, Citrix og andre tjenester 

Høres dette interessant ut?

Søknadsfrist utgått. Det er ikke lenger mulig å søke på denne stillingen.

Hvem er vi?

Det skjer stadig store teknologiske endringer, med alt fra kunstig intelligens til cyberkriminalitet og et økende trusselbilde. Dette skjer raskt, og kan være vanskelig å følge med på. UNIC hjelper små- og mellomstore bedrifter med å håndtere dette, og bidrar til å både drifte og sikre deres IT-løsninger 

Vi leverer sikre skytjenester fra både eget datasenter og Microsoft 365. Vi ser på oss selv som IT-avdelingen til kundene våre, og kommer gjerne med råd til hvordan de tekniske løsningene kan forbedres. For å få til et godt samarbeid mener vi det er viktig med gode relasjoner og tillit. Det skal føles trygt å ha IT-systemene sine hos oss. 

Med kun 10 ansatte er vi et lite firma, men til gjengjeld brenner vi for det vi driver med. Det er kanskje derfor vi har opparbeidet en så stor og fornøyd kundefamilie i løpet av UNICs 32 år i IT-bransjen. Flere av de ansatte i har jobbet her siden starten – det viser hvor fornøyde vi er med jobben vår!  

UNIC startet opp i 1992 og etablerte et eget datasenter i Skien i 2005. Vi holder til i Grenland Næringspark, midt mellom Skien og Porsgrunn.  

Les mer om oss

Bestill en tilleggstjeneste

Fyll inn skjemaet nedenfor, så vil vi ta kontakt med deg for et uforpliktende tilbud.

Bestill UNIC Privat sky

Fyll inn skjemaet nedenfor, så vil vi ta kontakt med deg for et uforpliktende tilbud.

Bestill UNIC Sky

Fyll inn skjemaet nedenfor, så vil vi ta kontakt med deg for et uforpliktende tilbud.

Bestill UNIC Hybrid

Fyll inn skjemaet nedenfor, så vil vi ta kontakt med deg for et uforpliktende tilbud.

Hva kan vi gjøre for deg?

Meld en sak til vår brukerstøtte

Trenger du hjelp?