Loop-komponenten er en flyttbar boks med innhold som synkroniseres på tvers av der den er delt, det vil si at agendaen og møtenotatene hele tiden er oppdatert til siste versjon. Alle får oversikt over endringer som blir gjort i sanntid enten det er i møtet, e–post eller andre steder i Teams-systemet.
Her viser vi deg hvordan du oppretter møtenotater i Teams, hvor møtenotatene vises og hvor de lagres, hvordan du kan tildele personer oppgaver, legge inn tidsfrister og legge ved oppgaveskjema.
Les mer om Loop her:
Hvordan opprette møtenotater
Gå til kalenderen i Teams og velg legg til et Nytt møte.
Fyll ut møteskjemaet med detaljer. Her er det lurt å bruke en tekst som beskriver møtet, en tittel det er naturlig å søke tilbake på siden. Legg til slutt inn en agenda, som vil vises som en Loop–komponent.
Loop–komponenten vises som en boks, her kan du fylle ut agendaen med detaljer. Ved bruk av @ kan du finne personer og legge til etter kategori. Bruk @ og vedkommende som er nevnt i Loop-komponenten får en e-post om tildelingen.
Ved å trykke på + kan du sette inn Legg til oppgave – da kommer det opp en boks med forslag til tabell, sjekkliste osv.
Når du er ferdig med å fylle ut agendaen, trykk på lagre øverst til høyre i den nye møte-innkallelsen. Teams-møtet vises nå i kalenderen. Deltagere mottar en invitasjon til møtet, med møteagenda vedlagt.
Deltakere kan legge til informasjon, tildele og fordele oppgaver i Loop-komponenten ved innkallelse til møte, eller når møtet er åpnet. Gjøres det endringer på agendaen (i Loop-komponenten) vil den synkroniseres alle steder.
Ønsker du ikke at møtedeltagerne skal se og endre på møteagendaen før møtet, så trykk på øyet øverst til høyre i Loop-komponenten (agendaen).
Møtenotatene er synlige direkte i Teams-møtet
Når du har blitt med i møtet, så vil du se møteagendaen på høyre side. Hvis ikke agenda er synlig, så trykk på notater.
Endringer på møtenotatene blir sett av alle i sanntid. Her kan det avtales, endres og samarbeides direkte møtenotatene. Få en avklaring og tildele oppgaver under møte. F.eks. tagge med @ + navnet for tildeling til person og sett en forfallsdato. Oppgavene synkes med blant annet Planner og kan jobbes med videre hos hver enkel møtedeltager.
Hvor finner man møte-notatene i Loop?
Fra møtet kan du trykke på de tre prikkene og velge åpne Loop for å finne møtenotatene og andre Loop-oppgaver.
Møtenotater blir automatisk lagret i OneDriven til den som oppretter agendaen (Loop –komponenten). Deltagerne får en link som åpnes i loop.cloud.microsoft, der de kan fortsette arbeidet med deling av oppgaver og endring av notater.
Velg Meeting notes til venstre og få en liste over møtenotatene. Her kan du søke på filnavnet, i Søk-symbolet på venstre side. Åpne møtenotatene og jobb videre i dem. Alt blir fortsatt synket i Loop-komponenten der den er delt.
Møter i Teams lagres her under Meeting notes. Møtenotatene kan endres, deles, utvides og flyttes senere. Bruk søkefunksjonen for å finne notater.
Klikk på tittelen på møteagendaen for å se hvor den er lagret.
Du kan også gå til Filutforsker og Din OneDrive, hvor det automatisk har blitt opprettet en mappe som heter møter. Åpne møter-mappen og se alle Loop-arbeidene.
Vi minner om verdien av filene dine. Husk Backup av Microsoft 365
Les mer om backup her: