Lokalt installert MS Outlook står i frakoblet modus, får ikke logget på Exchange kontoen

Denne guiden bygger på MS Outlook 2013, det er kun små forskjeller i forhold til MS Outlook 2010, eller 2016.

Vi forutsetter at du er tilknyttet Internett når du reparerer kontoen og at du benytter riktig passord.

1. Velg «start menyen» og deretter «Kontrollpanel» (i Windows 10 finner du kontrollpanel ved å høyreklikke på start menyen)

2.  Velg Brukerkontoer, ref. eksemplet under (velg «store ikoner» i «vis etter kategori» oppe til høyre om du ikke ser ikonene slik som under).

Kontrolpanel

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Velg E-Post, ref. eksemplet under.

E-post

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4. Velg  «E-postkontoer..», ref. eksemplet under.

E-post kontoer

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5. Klikk på kontoen som er konfigurert mot UNIC Mail (hvis du har flere e-post kontoer).

6. Klikk deretter på «Reparer», ref. eksemplet under.

Reparer

 

 

 

 

 

 

7. Skriv inn ditt navn i feltet «Ditt navn» Merket med tallet 1 i eksemplet under.

8. Skriv inn din påloggingsadresse til UNIC Mail i feltet «E-postadresse» Merket med tallet 2 i eksemplet under.

  • Viktig! Du skal legge inn din påloggingsadresse xxxxxx@unicasp.no, ikke din e-post adresse.
  • Kontoen din vil bli konfigurert automatisk med din riktige e-post adresse og med riktig domene, informasjonen i dette bildet benyttes kun for å logge på riktig e-post server.
  • Din påloggingsadresse er normalt (kan være annerledes): De tre første bokstavene i fornavnet + de tre første i etternavnet + domenenavnet @unicasp.no (fast serveradresse).
  • Benytter du UNIC ASP, er påloggingsadressen den samme som du benytter for å logge på Citrix + domenet @unicasp.no.
  • Kontakt UNIC HelpDesk om du er usikker på din påloggingsadresse.

9. Klikk på knappen «Neste» merket med tallet 3 i eksemplet under.

Konto-oppsett

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10. E-post kontoens konfigurasjon vil nå bli reparert, dette kan ta et par minutter.

  • Hvis ikke alle linjene får en grønn hake slik som i eksemplet under (merket med tallet 1), må du klikke på tilbake, kontrollere innstillingene og deretter prøve på nytt.

11. Hvis alle linjene får en grønn hake, klikker du på knappen «Fullfør», merket med tallet 2 i eksemplet under.

12. Din E-post konto tilkobling er nå reparert, du kan starte MS Outlook på normal måte.

Ferdig

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

13. Kontakt UNIC HelpDesk om du trenger hjelp: Tlf.: +47 35 50 30 50, eller e-post: hd@unic.no

Posted in .