Citrix desktop åpner ikke etter pålogging

Hvis Citrix Desktop ikke starter automatisk etter pålogging til UNIC ASP kan det være et problem med nettleseren (oppdateringer, sikkerhetsinnstillinger osv.).

En mulig løsning på problemet er å logge seg på https://login.unicasp.no med ditt brukernavn og passord

  1. Trykk på tannhjulet i det oransje feltet helt til høyre og deretter på Account Settings
2. Trykk på Change Citrix Receiver

3. Trykk på “use light version» i liten tekst

4. Trykk på  «Change Citrix Receiver” igjen

5. Trykk på «Detect Receiver» denne gangen

6. Dersom du får denne boksen, huk på «Tillat alltid…» og trykk «Åpne»

7. Trykk på «Already Installed» som står med liten lyseblå skrift nesten midt på skjermen

8. Trykk på «Desktops» i det oransje feltet

9. Hvis det kommer opp en melding om nedlasting av en fil, klikk på den øverste og velg «åpne»

Posted in .